Gotowe paliwa zimowe czy dodatki – co lepiej stosować?

Od listopada stacje paliw oferują gotowe paliwa zimowe. Jednocześnie możemy zakupić specjalne dodatki do paliw, które także mają zapobiegać wytrącaniu się parafin w niskiej temperaturze. Co lepiej stosować, gotowe paliwa czy dodatki?

Oleje napędowe oferowane przez stacje benzynowe w okresie zimowym pozwalają na bezproblemowe uruchomienie silnika w niskich temperaturach. Odpowiednio wzbogacane obniżają temperaturę mętnienia, a także wytrącania się szkodliwych dla układu paliwowego parafin. To wygodne dla kierowców mimo, że dobre paliwa arktyczne są nieco droższe.

Jednocześnie na półkach z produktami motoryzacyjnymi znaleźć można wiele zimowych dodatków do paliw – depresatorów, które obniżają temperaturę mętnienia i wytrącania się parafin. Należy jednak pamiętać, że ich jakość bywa różna. Na pewno warto kupować tylko te oferowane przez znane marki – wtedy możemy być pewni, że spełnią swoje zadanie. Naprawdę dobre dodatki nie są tanie, więc kupowanie ich nie będzie żadną oszczędnością. Poza tym trzeba pamiętać, żeby w okresie zimowym dodawać depresatory konsekwentnie zawsze przy tankowaniu – to więc żadna wygoda.

Kierowcy, którzy jednak wybiorą jazdę na gotowych paliwach zimowych, od listopada mogą tankować olej napędowy premium LOTOS Dynamic Diesel, który ma parametry oleju arktycznego i pozwala na bezawaryjne działanie silnika przy mrozach sięgających -32 stopni Celsjusza. Paliwo to produkowane jest na bazie oleju napędowego arktycznego IZ-40, który nie zawiera biokomponentów i zapewnia dłuższą żywotność silnika pracującego w warunkach zimowych. LOTOS Dynamic Diesel możne być stosowany we wszystkich samochodach, zarówno nowszej generacji, jak i starszych.

Więcej artykułów

Dlaczego na rynku mamy trzy typy oleju napędowego? Kiedy mają one zastosowanie i na jakiej podstawie?

Paliwa zimowe, szczególnie olej napędowy, znacznie różnią się od paliw sprzedawanych wiosną lub latem. W porównaniu z olejem napędowym letnim lub przejściowym paliwo zimowe ma zmodyfikowany skład w celu obniżenia temperatury mętnienia. Na szczęście o tym, jakie paliwo ma płynąć z dystrybutorów, nie decyduje kierowca, ale kwestię tę regulują odpowiednie normy, które w zależności od […]

więcej