Paliwo na piątkę, czyli 5 zalet arktycznego diesla

Zima to jego żywioł

LOTOS wprowadził na rynek wyjątkowy olej napędowy, który świetnie sprawdzi się w warunkach zimowych. Arktyczny Dynamic Diesel dostępny od 16 listopada do końca lutego na stacjach LOTOS, pozwoli twojemu silnikowi uporać się z mroźną aurą. To produkt powstały na bazie autentycznego oleju arktycznego IZ40. Taki rodowód to olbrzymia zaleta. Dieslowski silnik Twojego auta nie będzie miał powodów, aby odmówić posłuszeństwa w zimowe poranki.

Zmniejsza groźne kryształy

Kolejnym elementem ważnym w wyborze oleju są depresatory, które są dozowane do oleju napędowego – od początku października do połowy kwietnia. Dlaczego dodajemy je do paliwa? Zmniejszają one kryształy powstałe podczas temperatury niższej niż temperatura mętnienia. To ważne, bo mniejsze kryształy swobodnie przedostaną się przez filtr paliwa.

Odporny na mrozy i mętnienie

Na co zwracać uwagę przy wyborze oleju napędowego? Na pewno na temperaturę mętnienia (CP – Cloud Point) oraz temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP – Cold Filter Plugging Point). Przedstawiony wyżej arktyczny Dynamic Diesel znacząco zmniejsza ryzyko wytrącania parafin. Chroni to przed zablokowaniem filtru paliwa. Jest dużo lepszy od standardowego oleju. Wytrzymuje ekstremalne temperatury. Arktyczny Dynamic Diesel gwarantuje temperaturę blokady zimnego filtra (CFPP) aż do -32 stopni Celsjusza. Jego temperatura mętnienia to -22 stopnie Celsjusza.

Lepsze spalanie

Tankując arktyczny LOTOS Dynamic Diesel, stawiasz na lepszą wydajność. Ten olej napędowy zawiera dodatek podwyższający liczbę cetanową. Co to oznacza w praktyce? Sprawniejsze wyzwalanie energii, efektywne spalanie i większą przyjemność z jazdy.

Idealnie zbilansowany

LOTOS Dynamic Diesel to doskonale dobrane proporcje. Jeżeli chcielibyśmy na własną rękę dozować dodatki do oleju napędowego byłoby to niezwykle trudne, czasochłonne i nie zawsze dające zadowalający efekt. Eksperci LOTOSU wymieszali komponenty tak, aby jak najlepiej obniżyć temperaturę zablokowania zimnego filtra.

Więcej artykułów

Wzbogacony skład oleju napędowego

Olej napędowy zimowy w porównaniu z olejem napędowym letnim lub przejściowym ma zmodyfikowany skład w celu obniżenia temperatury mętnienia. Dodatkowo do olejów napędowych zimowych dodajemy depresator – dodatek obniżający temperaturę zablokowania zimnego filtra oraz dodatek WASA – zapewniający, że n-parafiny wypadające z oleju napędowego mają jak najmniejsze rozmiary i jak najdłużej utrzymują się w całej […]

więcej

Jak oszczędniej używać pojazdu zimą

Jazda zimową porą może wiązać się z większym spalaniem. Jednak nierzadko zapomina się o tym, że częstsze wizyty na stacji benzynowej i większe wydatki na paliwo nie wynikają z samej jazdy. Składa się na to cały sposób eksploatacji naszego pojazdu. Warto się temu przyjrzeć i zastosować kilka podstawowych zasad. Kiedy nastaje chłodniejsza pora roku, warto […]

więcej