Typowe zimowe usterki – jak ich uniknąć?

Każdy doświadczony kierowca wie, że ujemne temperatury obniżają sprawność akumulatora i mogą być przyczyną jego całkowitego rozładowania. Jednak trudności z rozruchem silnika to nie jedyne problemy, jakie mogą pojawić się podczas mroźnych dni.

Najbardziej powszechną zimową awarią jest rozładowany akumulator. Dlatego warto o niego dbać przez cały rok, monitorować jego techniczne parametry i w razie konieczności zawczasu podłączać do prostownika. Należy pamiętać, że akumulator, jak każda bateria, zużywa się i z czasem musi zostać wymieniony na nowy.

Wszystkie zimowe usterki bywają równie uciążliwe, bo zazwyczaj zmuszają kierowcę do pozostawania na zimnie, kiedy ma on ochotę jak najszybciej schronić się we wnętrzu rozgrzanego samochodu. By uniknąć przymarzania drzwi, warto jesienią przesmarować gumowe uszczelki specjalnym preparatem albo wazeliną. Podczas silnych mrozów należy wystrzegać się mycia karoserii, gdyż zamarzająca w różnych zakamarkach woda może unieruchomić drzwi lub zamek.

Użytkownicy aut napędzanych olejem napędowym narażeni są również na zamarzanie paliwa. Słabej jakości diesel, nie zawierający specjalistycznych zimowych dodatków szybko gęstnieje, a wytrącające się z niego parafiny mogą zatkać filtr paliwa i spowodować konieczność kosztownej naprawy auta w warsztacie.

Ryzyko zatkania filtru paliwa można znacznie ograniczyć stosując olej napędowy LOTOS Dynamic Diesel, który zaliczany jest do klasy paliw arktycznych zawierających optymalnie dobrane dodatki poprawiające warunki eksploatacyjne nawet w najbardziej surowych zimowych warunkach.

Więcej artykułów

Zimą Lotos Dynamic Diesel czy dodatki do paliwa?

Standardowe oleje napędowe sprzedawane zimą zawierają optymalnie dobrane dodatki poprawiające własności eksploatacyjne – temperaturę zablokowania zimnego filtra. Zastosowanie przez klienta dodatkowych preparatów podobnego typu może nie przynieść żadnych pozytywnych efektów. Dlatego też należy zastanowić się, czy warto tracić pieniądze na zakup dodatków, czy lepiej zainwestować w produkt spełniający wymagania oleju napędowego arktycznego. Warto przy tym […]

więcej

Szyby zimą – jak walczyć z lodem, szronem i zaparowaniem?

Zaparowane i oszronione szyby to problem, z którym kierowcy zmagają się przez cały okres jesienno-zimowy. Walka z parą i lodem często zaczyna się wczesnym rankiem, kiedy na zewnątrz panują niskie temperatury. Warto zatem poznać kilka sprytnych sposobów, dzięki którym unikniemy codziennych problemów z szybami, a tym samym sprawnie dojedziemy do celu.

więcej