Długie zimowe trasy. Co zrobić, żeby szczęśliwie dojechać do celu?

Planując dłuższą zimową podróż warto wcześniej zadbać o jej bezpieczny przebieg. Po pierwsze, należy ocenić zużycie opon i wycieraczek. Powinniśmy też sprawdzić stan naładowania akumulatora, poziom płynu do spryskiwaczy oraz zastanowić się nad rodzajem paliwa, jakie wlejemy do baku, tak aby ujemna temperatura nie wywołała niepotrzebnej awarii i związanego z tym stresu.

Warto pamiętać, że standardowe oleje napędowe są podatne na zamarzanie już przy temperaturze spadającej poniżej -25 stopni Celsjusza. Dlatego podczas zimowych tras doskonale sprawdza się olej napędowy LOTOS Diesel Dynamic, który zachowuje swoje wysokie parametry nawet przy -32 stopniach Celsjusza, zapewniając w ten sposób doskonałą ochronę silnika przed wytrąceniem się szkodliwych dla jego działania n-parafin. Co ważne, LOTOS Diesel Dynamic zawiera również pakiet dodatków znacznie poprawiających przepustowość dysz oraz kulturę pracy silnika.

Więcej artykułów

Typowe zimowe usterki – jak ich uniknąć?

Każdy doświadczony kierowca wie, że ujemne temperatury obniżają sprawność akumulatora i mogą być przyczyną jego całkowitego rozładowania. Jednak trudności z rozruchem silnika to nie jedyne problemy, jakie mogą pojawić się podczas mroźnych dni.

więcej

Czy zamarznięcie paliwa to jedyny problem kierowców? Czy mogą się pojawić w związku z tym jakieś usterki?

Zimą, obok kłopotów z akumulatorem, często zderzamy się mniejszymi, ale równie uciążliwymi usterkami: zamarzniętymi zamkami czy przymarzniętymi drzwiami. Właściwie „usterki” spowodowane niskimi temperaturami uzależnione są od typu samochodu, czasu jego eksploatacji, ogólnego stanu technicznego pojazdu oraz stopnia przygotowania samochodu do okresu zimowego. Zamarznięcie paliwa to zatem nie jedyny problem, z którym borykają się kierowcy zimą, […]

więcej