Dobrze napędzany leksykon trudnych pojęć

Kierowco, zadbaj o przepustowość dysz! To się opłaca!

Co kryje się pod tajemniczym pojęciem „przepustowości dysz”? Okazuje się, że to bardzo ważny element poprawiający funkcjonowanie naszego samochodu. Dysze są zapychane przez nagar, który powstaje w ich wnętrzu. Taka sytuacja wpływa bardzo niekorzystnie na pracę silnika. Staje się ona nieregularna, a paliwo jest źle rozpylane. Przede wszystkim, brudne i mało przepustowe dysze to większe spalanie. To oznacza zatem mniej ekonomiczną jazdę i większe wydatki. Warto zadbać zatem o czystość układu paliwowego i za pomocą dodatków oczyszczać dysze z nagaru.

Chcesz podróżować niezawodnie i tanio? Zwiększ smarność!

Dobrze znamy sytuacje z życia codziennego, kiedy irytują nas skrzypiące drzwi czy okna. W takich momentach musimy często ratować się odpowiednim nasmarowaniem elementów. W aucie także wiele elementów jest narażonych na zatarcie. Ważne, aby odpowiednio zadbać o układ wtryskowy, który pełen jest precyzyjnie spasowanych części. Co zapewni lepszą smarowność? Renomowane paliwo ze stacji LOTOS. Dbając o smarność, dbasz również o kondycję pomp w układzie wtryskowym samochodu. Dodatkowo warto wiedzieć, że paliwo, które zwiększa smarność, przyczynia się do mniejszego spalania.

Silniku, żyj nam sto lat! Analizujemy żywotność i efektywność silnika

Zastanawialiście się, co Wasz silnik lubi najbardziej? Na pewno będzie to wysokiej jakości paliwo LOTOS z serii Dynamic. Utrzymuj swój silnik w czystości oraz dostarczaj mu dobrze dobrane dodatki. Z pewnością odwdzięczy Ci się mniejszą awaryjnością i większą efektywnością. Większa efektywność oznacza sprawniejsze wyzwalanie energii i lepszą wydajność silnika. Olej napędowy LOTOS Dynamic Diesel zawiera substancję podwyższającą liczbę cetanową w stosunku do standardowego oleju napędowego.

Paliwo w doskonałej, zimowej formie. Pamiętaj o podwyższonej prężności

Zimowa aura i niskie temperatury uprzykrzają życie również samochodom. Aby nie dać się zaskoczyć, warto zaopatrzyć się w paliwo o podwyższonej prężności, które wzbogacono o większą zawartość węglowodorów lekkich, np. butanu. Pozwala to na łatwiejsze uruchomienie silnika w mroźną pogodę. Parametr prężności jest regulowany przez normę PN-EN 228, która dotyczy benzyn. Warto też pamiętać, że takie paliwo przez cały rok zapewnia lepszą dynamikę.

Dlaczego olej napędowy mętnieje?

Zjawisko mętnienia oleju napędowego związane jest z temperaturą. Każdy z olejów ma swoją własną temperaturę mętnienia. Jeżeli wynosi ona -22 stopnie, oznacza to, że dokładnie od tej temperatury zaczyna się proces mętnienia. Z cieczy jednorodnej, przezroczystej, olej zmienia się w mętną i pełną wytrącających się kryształów n-parafin. To bardzo niedobra sytuacja dla filtrów paliwa w aucie. Mogą one zostać zablokowane.

Zobacz, ile jest w stanie znieść filtr zanim się zablokuje

Ważne, aby wiedzieć w jakiej temperaturze filtr samochodowy się blokuje. LOTOS prowadzi badania, w których symuluje blokowanie się filtra olejem napędowym. Możemy sprawdzić czy schłodzony do ekstremalnych temperatur (np. -32 stopni Celsjusza) olej napędowy nie spowoduje zatrzymania pracy silnika. Filtr zatyka się wówczas przez n-parafiny. Serce auta, silnik, nie dostaje paliwa i niestety dalej nie pojedziemy.

Więcej artykułów

Paliwa premium – czy warto je stosować?

Zwykle na stacjach paliw mamy do wyboru paliwo klasyczne oraz droższe, klasy premium. W ramach oszczędności najczęściej tankujemy to tańsze. Jednak, mimo różnych opinii, warto jest poznać zalety  paliw premium oraz ich wpływ na silnik i jego pracę.

więcej

Zimą zawsze tankuj do pełna!

Bez tankowania nie pojedziesz. Tę zasadę zna każdy, ale czy zadawaliście sobie pytanie, co i jak tankować? To bardzo ważne szczególnie zimą, kiedy mróz dodatkowo wpływa na zachowanie auta.

więcej