Silnik nie odpala?

Zima i mróz zawsze powodują u kierowców pewien niepokój, zwłaszcza kiedy parkują samochód swoje auto na zewnątrz. Odpali czy nie? A jeżeli się nie uda uruchomić silnika, co robić?

Kiedy poranny rozruch samochodu kończy się tylko coraz słabszym „kaszlem” pojazdu, nie warto go „piłować” w nieskończoność. Czterokrotna nieudana próba startu silnika oznacza, że auto już nie zaskoczy, lepiej wtedy poszukać przyczyny i zastanowić się nad jej rozwiązaniem.

W takiej sytuacji zwykle podejrzenia padają na akumulator. Jeśli po przekręceniu kluczyka nasz samochód nie będzie chciał wykonać żadnego ruchu lub silnik będzie kręcił ociężale, to rzeczywiście winny jest rozładowany akumulator. Należy go wtedy podłączyć do prostownika, ale jeżeli problem będzie się powtarzał, to już rozsądniej jest wymienić na nowy. Warto także sprawdzić w pierwszej kolejności podłączenie akumulatora – może się okazać, iż przyczyną są słabo dokręcone lub zaśniedziałe klemy.

W przypadku samochodów z silnikiem Diesla za sprawny rozruch dopowiadają także świece żarowe. Przede wszystkim trzeba je najpierw nagrzać do odpowiedniej temperatury, która umożliwi samozapłon oleju napędowego. Diagnoza świec żarowych niestety wymaga odwiedzin u mechanika.

Ważną przyczyną problemów z rozruchem samochodu może być złej jakości paliwo. W przypadku oleju napędowego konieczne jest stosowanie odpowiedniej zimowej odmiany. Arktyczny LOTOS Dynamic Diesel to przykład paliwa, które sprawdza się w ekstremalnie niskich temperaturach, a dostępny jest na stacjach benzynowych LOTOS już od listopada.

Używanie paliwa nieprzystosowanego do niskich temperatur może prowadzić w czasie mrozów do jego zgęstnienia i wytrącania się szkodliwych parafin. One z kolei mogą nie tylko zanieczyścić zbiornik, ale co gorsza zatykać filtr paliwa, co nie pozwoli uruchomić auta.

LOTOS Dynamic Diesel dzięki specjalnie opracowanej formule gwarantuje zachowanie wysokiej jakości parametrów nawet w temperaturze do -32 stopni Celsjusza. Stosowanie takiego paliwa umożliwi zachowanie sprawności samochodu nawet podczas siarczystych mrozów.

Więcej artykułów

A jak pomóc autu podczas czynności odpalania silnika?

W mroźny poranek eksploatacja auta wymaga większej rozwagi z naszej strony – szczególnie podczas odpalania. Bezmyślne „piłowanie” rozrusznika tylko niepotrzebnie obciąża akumulator, który w niskiej temperaturze i tak ma zmniejszoną pojemność. A oto kilka kroków, dzięki którym odpalimy samochód bez niepotrzebnych strat.  

więcej

Czy opłaca się tankować LOTOS Diesel Dynamic?

Każdy, kto posiada auto zasilane olejem napędowym wie, że zimowe niskie temperatury mogą utrudnić, a w skrajnie trudnych warunkach uniemożliwić rozruch auta. Na szczęście kierowca może wspomóc pracę silnika w tych niesprzyjających okolicznościach zapewniając mu paliwo arktycznej jakości.

więcej