Szyby zimą – jak walczyć z lodem, szronem i zaparowaniem?

Zaparowane i oszronione szyby to problem, z którym kierowcy zmagają się przez cały okres jesienno-zimowy. Walka z parą i lodem często zaczyna się wczesnym rankiem, kiedy na zewnątrz panują niskie temperatury. Warto zatem poznać kilka sprytnych sposobów, dzięki którym unikniemy codziennych problemów z szybami, a tym samym sprawnie dojedziemy do celu.

Lepiej zapobiegać niż leczyć – to hasło sprawdza się również w przypadku samochodów. Jak zapobiec osadzaniu się pary? Po pierwsze należy zachowywać czystość wnętrza samochodu – piasek, pyły i inne zanieczyszczenia chłoną wilgoć. Dobrym pomysłem jest też umieszczenie w pobliżu przedniej szyby woreczka wypełnionego żwirkiem dla kotów, który skutecznie pochłania wilgoć. Z parą osadzającą się na szybach można również walczyć za pomocą np. pianki do golenia. Wystarczy spryskać nią szybę od wewnątrz, przetrzeć do czysta i cieszyć się doskonałą widocznością.

W walce ze szronem można sobie pomóc, wybierając odpowiednie miejsce do parkowania. Jeśli to możliwe, starajmy się, by samochód stał skierowany przodem do wschodu. Promienie słońca znacznie ułatwią nam poranne zmagania z szybami.

A co, kiedy szron osadza się od środka szyby? To wynik różnicy temperatur powietrza we wnętrzu i na zewnątrz auta, która przyczynia się do powstawania pary, a w efekcie – przy niskich temperaturach – do osadzania się szronu. Po każdej podróży warto zatem przewietrzyć auto – temperatura wyrówna się, a rankiem znacznie łatwiej będzie nam ruszyć w kolejną podróż.

Nie zapominajmy przed sezonem zimowym wlać do spryskiwacza szyb płynu przeznaczonego do stosowania w niskich temperaturach, który znacznie przyczyni się do poprawy komfortu naszej jazdy.

Więcej artykułów

Co zrobić, gdy diesel „zamarznie”?

Tak jak w medycynie lepiej zapobiegać niż leczyć, tak w przypadku oleju napędowego należy robić  wszystko, aby nie zamarzł. Profilaktyka jest dużo tańsza niż likwidowanie szkód. W przypadku zbliżających się mrozów najlepiej zatankować do baku jak najwięcej paliwa typu arktycznego. Warto też, jeżeli jest taka możliwość, zaparkować auto w zamkniętym pomieszczeniu, np. w ogrzewanym garażu. […]

więcej

Paliwa Dynamic na arktyczne mrozy

Niskie temperatury to wyzwanie dla paliw. Tak jak w przypadku opon, paliwa na zimę mają inny skład od letnich po to, by kierowca mógł na nich polegać w każdych warunkach. Aby być tego pewnym, warto korzystać z zaufanego dostawcy. Spadek temperatur oznacza dla kierowców wiele zmian. Zmian widocznych, jak zaparowujące szyby czy śnieg, z którego […]

więcej