Czy można dolać do oleju napędowego trochę benzyny i w ten sposób zabezpieczyć się przed wytrącaniem się parafiny?

Benzyna ma bardzo niską temperaturę zapłonu. Dodanie jej do oleju napędowego w nawet niewielkiej ilości powoduje, że ten nie spełnia wymagań, przez co można stracić gwarancję. Taka mieszanka w przypadku nowszego typu silników może wręcz doprowadzić do awarii. Pamiętajmy, że nowoczesne diesle źle znoszą nawet krótkotrwałą jazdę na paliwie o niewłaściwych parametrach.

więcej

Jakie straty może przynieść stosowanie niewłaściwego paliwa?

Wszystko uzależnione jest od tego, co rozumiemy pod pojęciem „niewłaściwe paliwo”. Niewielkie odchylenia właściwości paliwa od wymagań mogą być nawet niezauważalne przez kierowców. Ale w przypadku stosowania w okresie ostrej zimy paliwa z nieodpowiednimi parametrami niskotemperaturowymi, narażamy się na wymianę filtrów oraz wymianę paliwa. W drastycznych przypadkach stosowanie niewłaściwego paliwa może zakończyć się remontem silnika […]

więcej

Co zrobić, gdy diesel „zamarznie”?

Tak jak w medycynie lepiej zapobiegać niż leczyć, tak w przypadku oleju napędowego należy robić  wszystko, aby nie zamarzł. Profilaktyka jest dużo tańsza niż likwidowanie szkód. W przypadku zbliżających się mrozów najlepiej zatankować do baku jak najwięcej paliwa typu arktycznego. Warto też, jeżeli jest taka możliwość, zaparkować auto w zamkniętym pomieszczeniu, np. w ogrzewanym garażu. […]

więcej

Wzbogacony skład oleju napędowego

Olej napędowy zimowy w porównaniu z olejem napędowym letnim lub przejściowym ma zmodyfikowany skład w celu obniżenia temperatury mętnienia. Dodatkowo do olejów napędowych zimowych dodajemy depresator – dodatek obniżający temperaturę zablokowania zimnego filtra oraz dodatek WASA – zapewniający, że n-parafiny wypadające z oleju napędowego mają jak najmniejsze rozmiary i jak najdłużej utrzymują się w całej […]

więcej

Zimą Lotos Dynamic Diesel czy dodatki do paliwa?

Standardowe oleje napędowe sprzedawane zimą zawierają optymalnie dobrane dodatki poprawiające własności eksploatacyjne – temperaturę zablokowania zimnego filtra. Zastosowanie przez klienta dodatkowych preparatów podobnego typu może nie przynieść żadnych pozytywnych efektów. Dlatego też należy zastanowić się, czy warto tracić pieniądze na zakup dodatków, czy lepiej zainwestować w produkt spełniający wymagania oleju napędowego arktycznego. Warto przy tym […]

więcej