Paliwa Dynamic na arktyczne mrozy

Niskie temperatury to wyzwanie dla paliw. Tak jak w przypadku opon, paliwa na zimę mają inny skład od letnich po to, by kierowca mógł na nich polegać w każdych warunkach. Aby być tego pewnym, warto korzystać z zaufanego dostawcy. Spadek temperatur oznacza dla kierowców wiele zmian. Zmian widocznych, jak zaparowujące szyby czy śnieg, z którego […]

więcej

Zimą zawsze tankuj do pełna!

Bez tankowania nie pojedziesz. Tę zasadę zna każdy, ale czy zadawaliście sobie pytanie, co i jak tankować? To bardzo ważne szczególnie zimą, kiedy mróz dodatkowo wpływa na zachowanie auta.

więcej

Dobrze napędzany leksykon trudnych pojęć

Kierowco, zadbaj o przepustowość dysz! To się opłaca! Co kryje się pod tajemniczym pojęciem „przepustowości dysz”? Okazuje się, że to bardzo ważny element poprawiający funkcjonowanie naszego samochodu. Dysze są zapychane przez nagar, który powstaje w ich wnętrzu. Taka sytuacja wpływa bardzo niekorzystnie na pracę silnika. Staje się ona nieregularna, a paliwo jest źle rozpylane. Przede […]

więcej

Silnik nie odpala?

Zima i mróz zawsze powodują u kierowców pewien niepokój, zwłaszcza kiedy parkują samochód swoje auto na zewnątrz. Odpali czy nie? A jeżeli się nie uda uruchomić silnika, co robić?

więcej

Jak oszczędniej używać pojazdu zimą

Jazda zimową porą może wiązać się z większym spalaniem. Jednak nierzadko zapomina się o tym, że częstsze wizyty na stacji benzynowej i większe wydatki na paliwo nie wynikają z samej jazdy. Składa się na to cały sposób eksploatacji naszego pojazdu. Warto się temu przyjrzeć i zastosować kilka podstawowych zasad. Kiedy nastaje chłodniejsza pora roku, warto […]

więcej

Długie zimowe trasy. Co zrobić, żeby szczęśliwie dojechać do celu?

Planując dłuższą zimową podróż warto wcześniej zadbać o jej bezpieczny przebieg. Po pierwsze, należy ocenić zużycie opon i wycieraczek. Powinniśmy też sprawdzić stan naładowania akumulatora, poziom płynu do spryskiwaczy oraz zastanowić się nad rodzajem paliwa, jakie wlejemy do baku, tak aby ujemna temperatura nie wywołała niepotrzebnej awarii i związanego z tym stresu. Warto pamiętać, że […]

więcej

Czy zamarznięcie paliwa to jedyny problem kierowców? Czy mogą się pojawić w związku z tym jakieś usterki?

Zimą, obok kłopotów z akumulatorem, często zderzamy się mniejszymi, ale równie uciążliwymi usterkami: zamarzniętymi zamkami czy przymarzniętymi drzwiami. Właściwie „usterki” spowodowane niskimi temperaturami uzależnione są od typu samochodu, czasu jego eksploatacji, ogólnego stanu technicznego pojazdu oraz stopnia przygotowania samochodu do okresu zimowego. Zamarznięcie paliwa to zatem nie jedyny problem, z którym borykają się kierowcy zimą, […]

więcej

Dlaczego na rynku mamy trzy typy oleju napędowego? Kiedy mają one zastosowanie i na jakiej podstawie?

Paliwa zimowe, szczególnie olej napędowy, znacznie różnią się od paliw sprzedawanych wiosną lub latem. W porównaniu z olejem napędowym letnim lub przejściowym paliwo zimowe ma zmodyfikowany skład w celu obniżenia temperatury mętnienia. Na szczęście o tym, jakie paliwo ma płynąć z dystrybutorów, nie decyduje kierowca, ale kwestię tę regulują odpowiednie normy, które w zależności od […]

więcej

A jak pomóc autu podczas czynności odpalania silnika?

W mroźny poranek eksploatacja auta wymaga większej rozwagi z naszej strony – szczególnie podczas odpalania. Bezmyślne „piłowanie” rozrusznika tylko niepotrzebnie obciąża akumulator, który w niskiej temperaturze i tak ma zmniejszoną pojemność. A oto kilka kroków, dzięki którym odpalimy samochód bez niepotrzebnych strat.  

więcej